nedeľa 14. júna 2015

Changing Eating Habits | Zmena stravovacích návykov

Actually, I don't know why I'm going to do it. Maybe because I spent a weekend with my classmates and they have inspired me or it's because of a manga… No, it doesn't matter where my decision has come from. And you'll probably think it's a bit awkward. Everyone wants it, everyone talks about it, it's stupid and the list goes on and on. Sometimes they are right, but in my case they have to be wrong. They must be. (Okay, I believe in myself too much.)

Ani neviem, čo ma k tomu inšpirovalo. Možno víkend s bláznami z triedy v neďalekom kempe, alebo len nejaké obyčajné anime (teda skôr manga, na anime som posledný mesiac ani nepomyslela). Podstata je však stále rovnaká, je jedno odkiaľ sa vzala. A preto vám možno bude pripadať taká… Otrepaná. Každý to chce, všetci o tom točia, je to povrchné a podobné drísty. I keď občas sú asi najvýstižnejšie, v mojom prípade sa však mýlia. Musia sa mýliť. (Jasné, veľmi si fandím.)



Have you already found out what I'm talking about? Yes, I'd like to lose weight. Lose weight by eating healthy and doing sports. If you know me well, you know I'm not going to do exercises. I just want to make my life a little more active. For example, I won't turn the TV off using remote control, but stand up and do it by myself.

Možno vás napadlo, čo mám v úmysle. Áno, áno, nemusíte sa prekrikovať. Chcem schudnúť. Stravou a pohybom. Teda, nepôjde priamo o nejaký aktívny pohyb, skôr ho chcem vykonávať nejako "pasívne" a zahrnúť ho do bežných prác. Napríklad nebudem telku (ak ju v blízkej budúcnosti zapnem) prepínať ovládačom, ale pekne si vstanem a ochotne prepnem program priamo na televízore. Aké obetavé – šetrím predsa batérie v ovládači!

Eating is another level. I'd like to try more Japanese or Japanse-inspired recipes. I can't forget to update information about how I'm doing on the blog, of course. You guys are my supporters. Unfortunately, I am not able to eat the only Japanese cuisine because a lot of ingredients are not available in Slovakia.

Strava bude však iný oriešok. Pokúsim sa do nej pridať oveľa viac receptov inšpirovaných japonskou kuchyňou. A budem vás to tom informovať na blogu. Samozrejme, nie je možné jesť čisto japonskú stavu, pretože veľa bežných surovín nie je u nás v meste k dispozícii a nechcem byť celý deň len na ryži s tofu a sójou omáčkou. Preto budú moje stravovacie články obsahovať aj "tie európske záležitosti", v tomto prípade jedlo.

I am planning on to update the information every week, at weekends. But it won't include exact recipes, I want to post them as singles articles. It's gonna be just a little inspiration and mainly, I want someone to keep an eye on my eating habits.

Výpisy, čo som zjedla, budem vydávať každý týždeň, pravdepodobne cez víkend. Nebudú však obsahovať nejaké podrobné recepty, tým chcem venovať samostatné články. Pôjde len o takú malú inšpiráciu a hlavne by som bola rada, ak by niekto dohliadal na môj jedálniček. Spolieham sa na svoju česť… Nebudem si predsa pred mojimi čitateľmi spôsobovať hanbu tým, že zjem jednu čokoládu na posedenie. 

And what is it going to be like? Breakfast full of fruit or vegetables, a banana as a snack, soup, a lot of vegetables and a side dish as lunch, etc. But I'm really afraid of dinner because - as I know myself - supper will be included. And second supper, too.

A ako by to moje stravovanie malo vyzerať? Raňajky plné ovocia alebo zeleniny, desiata (asi banán), obed zahrňujúce polievku a – rovnako ako raňajky – veľa zeleniny. Olovrant by mohol byť, veď nechcem hladovať, ale nepovažujem ho za nevyhnutný. Najväčším problémom bude asi večera. Bojím sa, že za ňou bude nasledovať druhá a tretia. Ale vy mi budete oporou, verím vo vašu silu a podporu, určite sa budem ovládať!

One should drink a lot. A lot of water and tea. That's not a problem at all but sometimes when I'm aout I buy a unhealthy drink at a store. This the aspect of my drinking habbits I want to avoid. I don't want only to be slim but healty. I'm sure the results will evident soon.

Rada by som pila oveľa viac tekutín. Nemám problém s tým čo, veď väčšinou do seba lejem len vodu a zelený čaj, lenže občas si kúpim v našom skvelom školskom bufete aj kolu a iný sladené žbrndy. Nie je to dobré. Nechcem byť len chudšia, ale aj zdravšia, aby som sa v sedemdesiatke mohla pýšiť nevyčerpateľnou vitalitou.

Changing eating habits include changing eating speed and size of every single mouthful. I always eat everything on my plate quickly, so I don't feel full after that. I should eat slower and smaller mouthfuls are also very important, aren't they?

A zmena stravovacích návykov sa určite týka aj spôsobu jedenia. Doteraz mám vo zvyku všetko do seba nahádzať a vždy si dobrať, ak hneď po dojedený necítim sýtosť. Preto trvám na tom, že musím jesť oveľa pomenej, menšia sústa a k jedlu vždy piť veľa vody. Aby som sa cítila zasýtená, nie len ňou bola. Som si istá, že výsledky tejto zmeny sa prejavia čoskoro a ja dokonca ušetrím za jedlo. A každý centík a euríčko, ktoré by som bola minula na nejaký keks, pretože sa cítim hladná, by skončili v pokladničke, následne (o pár rokov) by sa premenil na výmenný pobyt v zahraničí.

Do you know my reason to do that? I want a new Tsuki. New myself. I really like slim people (mainly slim Asian people) so it was fantastic if I would be one of them.

Nakoniec uvediem dôvody, ktoré ma viedli k tomu rozhodnutiu. Chcem upokojiť ľudí, ktorí ma plánujú presviedčať, aby som prestala, pretože to robím len kvôli nátlaku spoločnosti. Áno, mnoho ľudí to robí práve kvôli tomu, aj ja som sa niekoľkokrát trápila pre moju váhu, ale nakoniec ma osvietilo a zmierila som sa s ňou. Teraz však cítim akúsi túžbu po novej Tsuki. Chudí (ale nie vychudnutí) ľudia sa mi páčia. Veľmi. Alebo, lepšie povedané, páči sa mi, ako na nich stojí oblečenia. Trochu divné, možno… Každopádne, nič nechcem preháňať, pamätajte!

Tak čo, držíte mi palce?

Sayonara!

2 komentáre:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, presne viem o čom hovoríš (resp. píšeš), prechádzam niečím podobným spolu s cvičením. Odvykám si od bieleho cukru a múky kvôli bezlepkovej diete. Držím ti palce :)

    http://katkaink.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť